Στην αρχαία Ελλάδα, ο Σόλων ίδρυσε νόμο για την προστασία αυτού του υπέροχου δέντρου. Οι Ρωμαίοι ήταν αυτοί που πρώτοι καθιέρωσαν την εξαγωγή του λαδιού.

Η υγείας της μεσογειακής διατροφής βρίσκεται στην κατανάλωση κυρίως της ελιάς. Η ελιά θεωρείται θαυματουργό φρούτο και μπορεί να χαρίσει υγεία, ευτυχία και μακροβιότητα, μόνο σε όσους ξέρουν να την απολαμβάνουν στην αγνότερη, ανεπεξέργαστη μορφή της. από πάντα μας άρεσαν οι ελιές Καλαμών, καθώς αυτές οι σαρκώδεις μαυροκοκκινωπές  ελιές με το χαρακτηριστικό σχήμα είναι ιδανικές ως μεζές πλάι σε ουζάκι ή τσίπουρο, ενώ ταιριάζουν εξαιρετικά σε χωριάτικη σαλάτα και σε μακαρονάδες με κόκκινη σάλτσα.

Τώρα όμως έχουμε όλον τον κόσμο να ενστερνίζεται την αγάπη μας, καθώς πλέον έχουν αναγνωρισθεί ως υπερτροφή. Οι ελιές τύπου Καλαμών παράγονται εκτός από τη Μεσσηνία και σε αρκετά μέρη της Ελλάδας, όπως την Αιτωλοακαρνανία, τη Λακωνία και τη Φθιώτιδα. Είναι καλή πηγή βιταμινών Ε, Κ , B και Α, μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, φυτικών ινών και μετάλλων, ασβεστίου, μαγνησίου, φωσφόρου και καλίου.

Περιέχουν επίσης φαινολικές ενώσεις, που είναι φυσικά ανιοξειδωτικά, ενώ προστατεύουν τον οργανισμό από τις τοξίνες και τις ελεύθερες ρίζες, όπως αναφέρει το Medical Research Reviews, που ανέδειξε τις σπουδαίες τους ευεργετικές ιδιότητες. Επιστήμονες έχουν υποστηρίξει επίσης ότι η τακτική κατανάλωση ελιών Καλαμών μειώνει τις επιπτώσεις χρόνιων λοιμώξεων, καρδιακών νόσων και ορισμένων ειδών καρκίνου.

Επιπλέον, σύμφωνα με την Παρθένα Κοτζεκίδου, καθηγήτρια στον Τομέα Επιστήμης & Τεχνολογίας Τροφίμων της Σχολής Γεωπονίας, Δασολογίας & Φυσικού Περιβάλλοντος του Α.Π.Θ, οι ελιές είναι και μια καλή πηγή βιοφαινολών, ένα είδος αντιοξειδωτικού που εμποδίζει τη συσσώρευση κακής χοληστερόλης στα τοιχώματα των αρτηριών, γεγονός που τις καθιστά ένα εξαιρετικό και προπάντων υγιεινό σνακ
Πόσοι όμως Έλληνες γνωρίζουν πραγματικά πως πρέπει να τρώγεται η ελιά, ποτέ να συλλέγεται και πως να συντηρείται; στην Ελλάδα η  πρώτη εντελώς ανάλατη ελιά ποικιλίας Καλαμών! Απολύτως ανεπεξέργαστη, πικρισμένη για 20 ήμερες μέσα σε νερό πηγής και το σημαντικότερο όλων, μαζεμένη σε στάδιο τέλειας ωρίμανσης πάνω στο δέντρο.

 Η ελιά θεωρείται:

– το φρούτο με τα περισσότερα μεταλλικά άλατα
– το φρούτο με το περισσότερο ασβέστιο
– πλούσια σε μαγνήσιο
– αλκαλικό φρούτο
– πλούσια σε βασικά αμινοξέα
– πλούσια σε μονοακορεστα βασικά λιπαρά οξεα-Ω9
– γεμάτη με λιποδιαλυτες βιταμίνες Α και Ε
– άφθονη σε αντιοξειδωτικά

Η ελιά έχει την ικανότητα να διαλύει την τοξική βλέννα στο ανθρώπινο σώμα περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο φρούτο!

Στο κλασσικό βιβλίο της φυσικής υγιεινής του ARNOLD EHRET-THE MUCUSLESS DIET HEALING SYSTEM, αναφέρεται πινάκας, με βάση τη σειρά προτεραιότητας ορισμένων τροφών, όσον αφορά τη δυνατότητα τους να απορροφούν και να αποβάλλουν τοξική βλέννα και κατάλοιπα μαγειρεμένης τροφής από το ανθρώπινο σώμα. Σε αυτόν τον πίνακα λοιπόν, η ελιά κατατάσσεται πρώτη μεταξύ δεκάδων τροφών με ένα σκορ 30,56, με τα σύκα να ακολουθούν ως δευτέρα με σκορ 27,81. Για να καταλάβετε τη θεραπευτική δύναμη της ελιάς, ενδεικτικά αναφέρεται ότι το πορτοκάλι, γνωστό σε όλους για την απεκκριτική δυνατότητα του, ακόλουθη ως τρίτο στη λίστα με σκορ μόλις 09,61!

Η ελιά θεωρείται ιδανική τροφή για όσους έχουν προβλήματα υψηλής χοληστερόλης, υψηλές τρανσαμινάσες, αιμορροΐδες, πονοκεφάλους, λευχαιμία κ.α., όπως και για αθλητές, για χειρωνακτικά εργαζόμενους και κυρίως για χορτοφάγους και ωμοφάγος που θέλουν να αυξήσουν το μυϊκό ιστό τους. Συνδυάζεται άριστα με χυμό λαχανικών ή πράσινη σαλάτα. Ένα από τα καλύτερα φυσικά αναβολικά για μπόντι μπιλντερς. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση είναι 10-20 ελιές μεσημέρι ή βράδυ.

Leave your comments

Comments

  • No comments found